27 Januari 2009

sambungan cerita 1981

ok/tadi ada iklan sebagai selingan.di mana tadi.tahun 1982 aku bersekolah do SK Telok Kumbar Pp selama 2 tahun.Abah ku taknak kami dok di berek.maka terpaksala duduk di beberapa rumah sewa.rumah pertama berlantaikan buluh dan menjalankan proses pembuangan di tebing lantai buatan sendiri.hehe.tepi parit di bawahnya ada ketam batu.pengalaman menarik tu.bukan sume orang dpt peluang cam aku ni.k sambung lagi.rumah kedua punyala besar 2 tingkat.ada 2 bilik di bhgn atas.ruang tamu dan dapur besar sgt.dok kt situ 3 bln je.pastu pindah lagi dok situ 2 tahun .agak kecil tapi selesa la.masa tu aku baru 3 bersaudara.di situ aku mendapat sorang adik perempuan.aku pi sekolah berjalan kaki,jauh gak dengan kwn ku .kalau tak silap aku nama dia norasiah.agaknya.ingat2lupa.kdng2 bila tgk anak2 ku memang hidup depa mewah tak mcm aku dulu,tapi takpe.kemewahan yang aku dan suami ada bukan untuk sapa.untuk depa gak kan.
kawasan umah ku tu tepi laut.di situlah aku mula belajar naik basikal tua.gembira tak terkira tau.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan